Na co si dát pozor při koupi XC90: Praktický průvodce pro chytré koupě

Na co si dát pozor při koupi XC90: Praktický průvodce pro chytré koupě

Výpočet nákladů na opravy XC90

Náklady na opravy XC90

Zadejte, které problémy jste zjistili při prohlídce vozu. Kalkulátor vám vypočítá celkové náklady na opravy.

Chystáte se koupit Volvo XC90? Dobrá volba. Tenhle automobil je jedním z nejbezpečnějších SUV na trhu, má pohodlný interiér a dlouhodobě dobře drží hodnotu. Ale pokud si ho vezmete bez prohlídky, můžete se dostat do příjemného, ale drahého překvapení. Mnoho lidí si myslí, že protože je to Volvo, je všechno v pořádku. To není pravda. Každé XC90 má svou historii. A ta se neukáže na první pohled.

Co je nejdůležitější zkontrolovat u použitého XC90?

Nejdřív se podívejte na motor. Od roku 2015 do 2018 se používaly 2,0 litrové turbomotory s označením B4, B5 a B6. Tyto motory jsou spolehlivé, ale mají jednu slabou stránku - vysokotlaké čerpadlo v palivovém systému. Pokud bylo palivo špatné nebo se nevyměňovalo filtr, může to čerpadlo selhat. A to stojí kolem 15 000 Kč. Většina lidí to neví, když koupí XC90 z roku 2017 s 120 000 km. A pak se diví, proč auto nejede.

Nezapomeňte také na převodovku. Všechny XC90 od roku 2015 mají 8-rychlostní automatickou převodovku od Aisin. Ta je většinou spolehlivá, ale pokud se neměnilo olej, může začít škrábat při přepínání. Nechte si udělat kontrolu tlaku oleje v převodovce - to stojí 800 Kč, ale může vás ušetřit 100 000 Kč.

Elektronika a senzory - neviditelné pasti

XC90 je plný senzorů. Kamera pro detekci chodců, radar pro přidržování pruhu, senzory pro parkování, kameru zadního výhledu, systém pro detekci mrtvých zón… Všechno to funguje, dokud to nezakryje prach, voda nebo náraz. Pokud vidíte na obrazovce chybu „Kamera nepracuje“ nebo „Radar nekorektní“, nezaměňujte to za drobnost. To je často výsledek nárazu, který nebyl opraven. Nebo špatného čištění - někdo použil agresivní čisticí prostředek na kameru a zničil její povrch.

Zkontrolujte, zda funguje systém Pilot Assist. To je Volvo’s pokročilý systém asistující řidiči na dálnici. Pokud se chová nepravidelně, nebo se vypíná při nízké rychlosti, může to znamenat problém s řídicím modulem. Oprava tohoto modulu stojí od 30 000 Kč. A není to náhodná chyba - je to běžný problém u XC90 s více než 100 000 km.

Podvozek a nápravy - kde se skrývají nejdražší opravy

Podvozek XC90 je robustní, ale ne nekonečný. Pokud auto jezdilo na špatných silnicích, můžete mít problémy s tlačítky přední nápravy. Ty jsou vyrobeny z plastu a po 80 000-100 000 km se začínají lomit. Výsledek? Auto se vychyluje při jízdě, kola se neřídí přesně a pneumatiky se opotřebovávají nerovnoměrně. Oprava jednoho tlačítka stojí 6 000 Kč. A když jich je tři nebo čtyři? To je výdaj, který vás překvapí.

U starších modelů (2015-2017) se často vyskytuje problém s výfukovým systémem. Výfukové trubky jsou z nerezové oceli, ale spojky jsou z běžné oceli. Když se zahřejí a ochladí, začnou korozi. Výsledek? Šum, který se zvětšuje s časem, a nakonec díra pod autem. Oprava celého výfuku stojí 18 000 Kč. Nechte si pod auto podívat - hledejte černé skvrny nebo korozi kolem spojů.

Mechanik kontroluje výfukový systém a tlak oleje v převodovce u zvednutého XC90.

Interiér a elektronika - když se všechno rozbije najednou

Interiér XC90 je krásný. Kůže, dřevo, velký obrazovkový displej. Ale ten displej je také slabým místem. U modelů z let 2015-2018 se často vyskytuje problém s výpadky obrazovky. Nejde o přepálený pojistku - je to chyba v procesoru nebo paměti. Auto se stále řídí, ale nemůžete nastavit klimatizaci, nevidíte zpětný výhled, nezobrazuje se navigace. Oprava displeje stojí 25 000-40 000 Kč. A neexistuje žádná levná alternativa.

Podívejte se také na klimatizaci. Pokud se chladící výkon snižuje po několika minutách, pravděpodobně je problém v kompresoru. Nebo v systému výměníku tepla. Kompresor stojí kolem 12 000 Kč. Ale pokud se vám vůbec nechladí, může to být i špatný ventil - a ten stojí jen 1 500 Kč. Nechte si udělat kontrolu tlaku chladicího média - to je levná kontrola, která vám řekne, co se děje.

Historie servisu - největší klíč k bezpečné koupi

Největší chyba, kterou lidé dělají, je koupit XC90 bez úplné historie servisu. Pokud vám prodávající řekne „měl jsem ho v autorizovaném servisu“, nevěřte mu. Požádejte o přesné záznamy z Volvo Servisu - ne jen z nějakého „autodílny“. Volvo má systém, který ukládá všechny opravy a výměny do centrální databáze. Pokud máte VIN, můžete si ho zadat na stránce Volvo a zjistit, kdy byla naposledy vyměněna řemenová páska, kdy byl měněn olej v převodovce, nebo zda byl někdy vyměněn senzor tlaku paliva.

Pokud historie chybí nebo je neúplná, nekupujte. Nebo alespoň si dejte výpověď. Pokud auto má 80 000 km a nikdy nebyla vyměněna řemenová páska, může se při jízdě přetrhnout. A to znamená, že motor se zničí. A to stojí 80 000 Kč. To je cena, kterou nechcete zaplatit.

Interiér XC90 s vypnutým displejem a varováním Pilot Assist na obrazovce.

Který ročník je nejlepší?

Nejlepší volba pro koupě je XC90 z let 2019-2021. Tyto modely už mají vylepšený motor B5 s novým vysokotlakým čerpadlem. Mají také stabilnější systém Pilot Assist a novější verzi obrazovky. A pokud jste na trhu, můžete najít modely s 100 000-120 000 km a cenou okolo 750 000 Kč. To je výborná hodnota.

Modely z let 2015-2018 jsou levnější - 500 000-650 000 Kč. Ale musíte počítat s tím, že za pár tisíc příští rok budete platit za opravy. Pokud chcete něco levného, ale bez překvapení, vyberte si XC90 z roku 2018, který má kompletní servisní historii, vyměněnou řemenovou pásku, nový vysokotlaký čerpadlo a nové tlačítka podvozku. Takový model je drahý, ale bezpečný.

Co nekupujte?

Ne kupujte XC90, který byl v zahraničí, pokud nevíte, jaká byla jeho historie. Některé země používají jiné palivo, jiné technické standardy, a servisní záznamy nejsou přístupné. Ne kupujte XC90, který byl v havárii - i když je opravený, elektronika může být poškozená. Ne kupujte XC90, který má nějaký problém s elektronikou a prodávající říká „to se při zapnutí vypne a znovu zapne“ - to není problém, to je předzvěst selhání.

Co dělat, když už jste koupili?

Pokud jste koupili XC90 a nevíte, co dál, udělejte toto:

  1. Nechte si udělat kompletní kontrolu podvozku a náprav - 2 500 Kč
  2. Nechte si změřit tlak v převodovce - 800 Kč
  3. Nechte si vyměnit všechna palivová a vzdušná filtry - 3 000 Kč
  4. Nechte si zkontrolovat klimatizaci - 1 500 Kč
  5. Nechte si vyměnit řemenovou pásku, pokud není vyměněna od výroby - 12 000 Kč

Tyto kroky vás stojí přibližně 20 000 Kč. Ale ušetří vám 100 000 Kč a více. A dají vám klid.

Je XC90 spolehlivé auto po 100 000 km?

Ano, pokud bylo správně servisováno. Volvo XC90 po 100 000 km může být spolehlivé, ale jen tehdy, když byly pravidelně vyměňovány palivové filtry, řemenová páska, olej v převodovce a vysokotlaké čerpadlo. Pokud tyto věci nebyly udělány, auto se může stát nákladným. Spolehlivost není dána věkem, ale péčí.

Kolik stojí oprava displeje v XC90?

Oprava displeje v XC90 stojí mezi 25 000 a 40 000 Kč, v závislosti na verzi. Některé auta mají výměnný modul, který se dá nahradit, ale většina modelů potřebuje kompletní výměnu obrazovky s procesorem. Neexistuje levná alternativa - pokud se displej vypíná, je to problém s elektronikou, ne s displejem samotným.

Je lepší koupit XC90 s benzínovým nebo dieselovým motorem?

Všechny XC90 od roku 2015 mají pouze benzínové motory. Dieselové verze byly zrušeny v roce 2016. Pokud vám někdo nabízí dieselový XC90 z roku 2017 nebo později, je to podvod nebo přestavěné auto. Ne kupujte.

Můžu si koupit XC90 bez servisní knížky?

Technicky ano, ale neodporučujeme to. Bez servisní knížky nevíte, kdy byla naposledy vyměněna řemenová páska, kdy byl měněn olej v převodovce, nebo zda byly vyměněny důležité součástky. Pokud nechcete riskovat náklady na opravy, vyhledejte auto s kompletní historií. Volvo může vydávat potvrzení o servisu na základě VINu - požádejte prodávajícího, aby to zjistil.

Co znamená chyba „Pilot Assist omezen“?

Chyba „Pilot Assist omezen“ znamená, že systém nemůže pracovat. To může být způsobeno znečištěnou kamerou, zmrzlým senzorem, nebo chybou v procesoru. Pokud se objeví často, je to předzvěst selhání. Nejprve očistěte kameru a senzory. Pokud chyba zůstane, je třeba diagnostikovat řídicí jednotku. Nenechávejte to bez pozornosti - systém je klíčový pro bezpečnost.

Napsat komentář

© 2025. Všechna práva vyhrazena.