Volvo XC60 působí na silnicích jako jistota. Nejde jen o styl nebo bezpečnost, ale hlavně o pocit dobré investice. Když dnes řešíš auto střední třídy, kde se nestydíš za volant pozvat rodinu, ale neplatíš dvakrát tolik jen za "prémiovku", právě XC60 láká spoustu Čechů. Otázka, kolik stojí, je však pekelně aktuální. Inflace neumírá, nabídka je pestrá, ale zmatek ze stále nových ceníků zůstává. Teď dostaneš všechno na talíři: jasně, bez obalu, žádné marketingové kličky. Čekej čerstvé ceny, základ versus výbava, motorizace a tipy, kde nevyhazovat peníze oknem.
Nejčastější otázka z webu auta.cz i u stolu na chalupě: Volvo XC60 2025 začíná lehce přes milion. Ale million není million, když řešíš auto, které máš vozit roky rodinu i psa. Čistě technicky, Volvo oficiálně inzeruje, že v srpnu 2025 vychází základní verze XC60 B4 (mild-hybrid, přední pohon, nafta nebo benzin) nejlevněji na 1 065 900 Kč. V praxi si málokdo koupí "holátko" Momentum – většina lidí chce alespoň výbavu Plus, kde už nejsi ochuzen skoro o nic zásadního, a tady začínáš na 1 250 000 Kč.
S full hybridem T6 nebo T8 Recharge (plug-in hybrid, 4x4) se připrav rovinu rozloučit s částkou mezi 1 750 000 a 2 290 000 Kč. Znovu, většina lidí chce nějaký balíček, ať už jde o pohodlí (sedadla, audio Harman Kardon) nebo bezpečnost (Pilot Assist), což znamená dalších 60–150 tisíc podle chuti.
Verze | Palivo | Pohon | Základní cena (Kč) | Reality-plus výbava (Kč) |
---|---|---|---|---|
B4 Core | benzin/nafta (mild-hybrid) | FWD | 1 065 900 | 1 190 000 |
B5 AWD Plus | benzin (mild-hybrid) | 4x4 | 1 320 000 | 1 450 000 |
T6 Recharge AWD | plug-in hybrid | 4x4 | 1 870 000 | 2 080 000 |
T8 Recharge AWD Ultimate | plug-in hybrid | 4x4 | 2 040 000 | 2 290 000 |
Chceš-li automat, všechny motorizace ho mají v základu. Kdybys chtěl "starý dobrý diesel," máš jen jedinou možnost v rámci mild-hybridu.
Mně osobně se líbí "tuningování" konfigurátoru, ale realita je krutá. Většina rodin jako ta naše nechce platit za masážní sedačky, ale na dálniční řízení, head-up displej, adaptivní tempomat a kameru z ptačí perspektivy už si nějak peníze najdou. Je to asi takhle: Plus nebo Ultimate má smysl, pokud auto neměníš za dva roky, ale chceš si ho fakt užít, a hlavně bezpečně vozit děti (Jarmilo, čteš? – hlavně ten asistent rozpoznávání chodců při couvání!).
Čeští kupující dávají často přednost variantě Plus s několika extra pakety, což typicky žene cenu na 1,35–1,55 milionu. Ultimate je drahý, dostáváš už špičkový audio, vyhřívané vše, prémiové materiály – ale rozdíl oproti "Plus" není tak zásadní, pokud nejsi hifista nebo milovník ozdobného dřeva.
Nákup ojetého XC60? Prémiové modely bez pořádné servisní historie nejsou sázka na jistotu. První majitel je rozhodně zásadní údaj.
Lidé často porovnávají Volvo XC60 s BMW X3, Audi Q5 nebo Mercedesem GLC. Tlačí ceny stejným směrem, ale s Volvem dostaneš výbavu, kterou bys u němců musel přikupovat zvlášť. Nechci tvrdit, že všechno je růžové: němečtí konkurenti mají větší nabídku šesti-válců a některé technologie dříve. Na druhou stranu, švédská logika a přátelské ceny servisu dávají smysl právě pro normální rodinu, co neřeší, jestli má zrychlení 0–100 za 4,7 místo 5 sekund.
Model | Základní cena (Kč) | Pohon | Záruka/Servis | Specifikum |
---|---|---|---|---|
Volvo XC60 | 1 065 900 | mild-hybrid, plug-in hybrid, 4x4 | 5 let servis zdarma | nejbezpečnější SUV třídy |
BMW X3 | 1 212 300 | benzin, diesel, plug-in hybrid, 4x4 | 3 roky, servis příplatek | komfortní podvozek |
Audi Q5 | 1 295 900 | benzin, diesel, plug-in hybrid, 4x4 | 2 roky, servis příplatek | širší nabídka motorů |
Mercedes GLC | 1 423 800 | benzin, diesel, plug-in hybrid, 4x4 | 4 roky, servis příplatek | luxusní interiér |
Chyby, které často slyším ve svém okolí: koupit "nahého" plug-in hybrid bez připlacení výkonějších brzd a adaptivního podvozku (v praxi brzy poznáš). Jiná častá otázka – "vemu diesel, abych měl nižší spotřebu" – pouze pokud jezdíš dlhé dálky. Ve městě je plug-in hybrid opravdu efektivnější, když ho dobíjíš doma. Další věc, na kterou zapomínají, jsou běžné povinné příplatky (metalíza, tažné zařízení, zimní kola), které u naprosté většiny aut lehce přehoupnou třicet tisíc navrch.
© 2025. Všechna práva vyhrazena.