Zadejte informace o vašem problému a nástroj vám pomůže zjistit příčinu.
Nejste si jistí, proč se vám Renault Clio nespustí, když stisknete tlačítko start? Nebo se bojíte, že při chladném ránu něco uděláte špatně? Není to nic neobvyklého. Renault Clio je jedním z nejprodávanějších aut v Evropě, ale i nejčastější otázka, kterou si lidé kladou: nastartovat Renault Clio správně. V tomto návodu vám ukážeme, jak to udělat pro každý model - od starších s klíčem až po nové verze s tlačítkem start/stop a bezklíčovým systémem.
Je-li vaše Clio z let 2005-2012, pravděpodobně má klíč s mechanickým zámkem. Tady je jednoduchý postup:
Problémy? Pokud se při otočení klíče slyší jen klack nebo tic-tic, pravděpodobně máte vybitou baterii. Pokud nic neslyšíte, může být vadný startér nebo relé zapalování. Zkontrolujte, zda světla na přístrojové desce svítí - pokud ne, baterie je mrtvá.
Tyto modely (Clio III a IV) používají bezklíčový systém, ale stále potřebují klíč - jen ho nemusíte vkládat. Stačí ho mít v kapse nebo v tašce.
Nejčastější chyba: lidé si klíč nechají v autě, ale sednou si do jiného auta a snaží se spustit Clio. Nebo klíč má vybitou baterii - v takovém případě se klíč přiloží přímo k tlačítku start a pak ho stisknete. Některé modely mají na tlačítku start malý symbol klíče - tam klíč přiložte.
Nejnovější generace má ještě chytřejší systém. Klíč je plně bezkontaktní - nemusíte ani přiložit klíč k tlačítku. Stačí, aby byl v blízkosti auta (např. v kapsách).
Co dělat, když klíč není detekován? Zkuste:
Když nic neslyšíte, nezhasínají se světla a na displeji nic nezhasne - pravděpodobně je problém s baterií. Renault Clio používá 12V baterii typu AGM (Absorbent Glass Mat), která je citlivá na hluboké vybití.
Zkuste toto:
Nezapomeňte: pokud máte Clio s tlačítkem start, nezatlačujte na tlačítko, když je baterie vybitá - může to poškodit elektroniku. Vždy nejprve připojte externí zdroj.
Je to zvláštní, ale někdy se problémy se startem objeví i v teple. Důvod? Přehřátý startér nebo špatný kontakt na kabelu. V letních měsících se kovy rozšiřují - a to může způsobit, že kontakt mezi startérem a baterií přestane fungovat.
Řešení:
Toto je častý problém u starších modelů. Motor se spustí, ale za 2-3 sekundy zhasne. Důvody:
Nejrychlejší způsob, jak to otestovat: pokud se motor spustí, když držíte plyn, ale zhasne, když ho pustíte - problém je v palivovém systému. V takovém případě nechte zkontrolovat tlakový čidlo a vstřikovače.
Nemusíte se bát - Renault Clio má ochranu proti zámku zevnitř. Pokud zapomeneš klíč uvnitř a zavřeš dveře, auto se nezamkne, dokud nevytáhneš klíč z čtečky. Pokud už jsi zavřel dveře a klíč je uvnitř, neexistuje způsob, jak ho odemknout bez druhého klíče. V takovém případě musíte zavolat servis nebo výrobcovu pomoc.
Ano, ale jen jako nouzové řešení. Všechny modely od roku 2012 mají záložní režim: klíč přiložíte přímo k tlačítku start a stisknete ho. To funguje i s vybitým klíčem. Pokud máte jen jeden klíč a ten je mrtvý - je to vaše jediná možnost, jak auto spustit.
Nezapomeňte: po spuštění se klíč musí vyměnit - pokud ne, systém bude vždy hlásit chybu a může se zablokovat.
Zde je seznam, co lidé dělají špatně - a jak to opravit:
Pokud jste vyzkoušeli všechno a Clio stále nereaguje, zkontrolujte tyto věci:
Pokud máte pochybnosti, neváhejte navštívit autorizovaný servis Renault. Diagnostika chyby se startem stojí okolo 800 Kč, ale může ušetřit tisíce korun na poškození motoru nebo elektroniky.
Chladné počasí způsobuje, že olej v motoru zhoustne a baterie ztrácí výkon. Pokud se Clio nespustí v zimě, nejprve zkontrolujte baterii - stará baterie při teplotách pod 0 °C často selhává. Použijte přepínací kabely nebo přeneste auto do garáže. Po startu nechte motor chodit 2-3 minuty na volnoběh, aby se olej roztál.
Ano. Pokud máte klíč s baterií, která je vybitá, přiložte ho přímo k tlačítku start/stop a stiskněte ho. Tento záložní režim funguje i bez baterie v klíči - systém přijímá signál přes kontakt. Po spuštění je nutné klíč vyměnit nebo nabít, jinak se systém může zablokovat.
Červené světlo s klíčem znamená, že systém bezklíčového startu nevidí klíč. Může to být kvůli vybité baterii v klíči, interference od jiných elektronických zařízení nebo poškozenému čtečce. Zkuste přiložit klíč k tlačítku start. Pokud to nepomůže, klíč je pravděpodobně poškozený a musíte ho nechat přeprogramovat.
Ne. Držení tlačítka déle než 3-4 sekundy může poškodit startér nebo elektronický modul. Všechny moderní Clio mají ochranu proti přetížení, ale nezbytné je dodržovat instrukce - stiskněte tlačítko krátce a čekejte, až motor spustí. Pokud se nespustí, počkejte 10 sekund a zkuste znovu.
Pokud je baterie v pořádku, ale auto nereaguje, může to být kvůli vadnému startéru, selhání čidla polohy hřídele nebo problému s řídicí jednotkou. Zkuste nejprve připojit diagnostický přístroj - mnoho servisů nabízí zdarma první kontrolu. Pokud se motor neotáčí, je to většinou startér. Pokud se otáčí, ale nespustí, je to problém s palivem nebo vzduchem.
© 2025. Všechna práva vyhrazena.